Буллинг

МЕКТЕП ОРТАСЫНДА ЗОРЛЫҚ-ЗОМБЫЛЫҚ ПЕН ҚОРЛАУДЫҢ АЛДЫН АЛУ БОЙЫНША АТА-АНАЛАРҒА ПСИХОЛОГТЫҢ ҰСЫНЫСТАРЫ
ЗАНИНА Е. А. "№27 Гимназия" ПЕДАГОГ - психологы
РЕКОМЕНДАЦИИ ПСИХОЛОГА ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ ПО ПРЕДОТВРАЩЕНИЮ НАСИЛИЯ И ЖЕСТОКОГО ОБРАЩЕНИЯ В ШКОЛЬНОЙ СРЕДЕ
ЗАНИНА Е. А. ПЕДАГОГ-психолог "Гимназия№27"
ПСИХОЛОГ ҰСЫНАДЫ
Оқушыға не айтуға болмайды
Мұғалімдер мен психологтардың пікірінше, тіпті ең жақсы ниетпен де оқушыға кейбір сөз тіркестерін айтпау керек: "Сіз барлық пәндер бойынша бестікке дейін оқи аласыз". Әрине, туыстары мен таныстарының алдында дөңгелек қызды мақтау өте жақсы. Бірақ ойланыңыз: сіздің балаңыз барлық пәндер бойынша өте маңызды ма, әлде олар сіздің армандарыңызды орындауы керек пе. Көбінесе жақсы бағаларды талап ете отырып, ата-аналар баланың нақты жетістіктерін, оның дағдылары мен қабілеттерін байқамайды. Айтпақшы, дөңгелек үздік студенттер көбінесе олар үшін қандай білім саласы шынымен қызықты және құнды екенін анықтай алмайды. Өйткені, олар физика, әдебиет және биология бойынша "деңгейде" болуы керек. Шын мәнінде, ата-ананың мұндай категориялық талапшылдығы жұмыстың маңыздылығына назар аудара отырып, баланың өз күші мен уақытын сауатты бөлу қабілетін дамытуға кедергі келтіреді.
Ересектер үшін едендерді жуу және жұмыста жиналысқа баяндама дайындау бірдей емес, бірақ екеуі де дұрыс істер! Сонымен, ақылды және керемет үздік оқушыңызға оған не қажет екенін шешуге мүмкіндік беріңіз: "5" және тарих, физика немесе "5" тарих, "4" физика және сенбі күндері баскетбол секциясы. "Барлық балалар оқудан жалыққанына шағымданады, оған назар аудармаңыз". Шынында да, бірінші сынып оқушысының ынта-жігері оқудың екінші немесе үшінші жылында жоғалады. Жасөспірімдер туралы не айтуға болады. Оның үстіне, ол скучно, Үздік студент және үштік болуы мүмкін. Бірақ бұған көз жұмудың қажеті жоқ, бірақ түсінуге тырысу керек: неге скучно.
Балалардың "мен жалықтым" сонымен қатар мұғалімдермен қарым-қатынас дамымағанын білдіруі мүмкін. Содан кейін сіз қақтығыстың не екенін анықтап, оны шешуге тырысуыңыз керек. "Сабақты тез және жақсы орындау мүмкін емес". Көптеген ата-аналар осылай ойлайды және оқушыдан үй тапсырмасын күні-түні орындауды талап етеді. Шындығында, бала сабаққа неғұрлым ұзақ отырса, соғұрлым шаршайды және оның басында аз қалады.
Дәрігерлер бірінші сынып оқушылары үй тапсырмасына 1 сағат, екінші сынып оқушылары 1-1, 5 сағат жұмсауы керек деп санайды. Үшінші-төртінші сыныптарда бұл шамамен 2 сағатты, бесінші-алтыншы-2-2,5 сағатты, жетіншіде - шамамен 3 сағатты, ал жоғары сыныптарда - шамамен 4 сағатты алуы керек. Бастауыш сынып оқушылары әр жарты сағат сайын 30 минут, орта мектеп оқушылары әр 45 минут сайын 15 минут үзіліс жасауы керек. Оқушы түнде жаттығу жасағанда, бұл оның уақытын қалай дұрыс бөлуді білмейтінін ғана білдірмейді. Бірақ сіз оған бұл туралы үйретпегеніңіз туралы. Сонымен қатар, кешкі ұйқы таңертеңгілікке қарағанда пайдалы. ИЯ, иә, бір сағат бұрын тұрып, жаңа баспен оқыған дұрыс: бұл сағат кешкі үшті "жабады", ал таңертең ақпарат жақсы сіңеді.
"Оңай тапсырмалар міндетті емес, күнделікті ештеңе үйретпейді". Шынында да, егер бала тапсырмаларды қиындықсыз орындаса, оларды орындау уақытты босқа кетіру сияқты сезіне бастайды. Дегенмен, олар жасалуы керек. Әдетте, бұл материалды бекітуге арналған тапсырмалар, бұл маңызды. Сонымен қатар, "скучные фитингтер мен қарапайым жаттығуларды" шешу табандылықты тәрбиелейді, табандылық пен шыдамдылықты дамытады. Сондықтан, баланы күнделікті тапсырмалардан қорғамаңыз, бірақ олармен күресуге үйретіңіз. Мысалы, сіз ыдыс-аяқты мүлдем жуып жатқаныңызды түсіндіріңіз, өйткені бұл әлемдегі ең қызықты әрекет. Кішкентай тапсырмада қызықты үлкенді көруге көмектесіңіз. "Ол күнді жіберіп алсын және мектепке бармасын, ол өмірде әлі де алады".
Қазіргі мектеп оқушыларының аналары мен әкелері өздері оқушы болған кезде, олар себепсіз тіпті бір сабақты өткізіп жіберуді ойлай алмады. Қазір дәрігерлер мен психологтар ғана емес, мұғалімдер де бұл ұғымға икемді. Жақсы себеп тек әл-ауқаттың нашарлығы ғана емес, сонымен қатар шамадан тыс жұмыс, тіпті ата-аналардың демалысы болуы мүмкін. Бұл жерде де шара қажет. Өйткені, көбінесе бала шаршайды, өйткені ол күннің қарапайым режимін сақтамайды. Оны уақытында ұйықтатыңыз, ол тек сабақта ғана емес, сыртта да жүретініне көз жеткізіңіз. Мерекеден кейін демалыспен немесе демалыс күнімен мәселеге мұқият қарау керек. Сіздің балаңыз жеткілікті жаста екеніне сенімдісіз бе? Ол сабақтан тыс демалыс күндерінің жағымды ерекшелік екенін және ЕРЕЖЕ бола алмайтынын түсінеді ме? Егер мұндай ерекшеліктер теріс пайдаланылса, онда бұл міндетті емес және жауапсыздықтан басқа ештеңеге әкелмейді.
"Ал сен, екіжүзді, мені мұғалімнің алдында қызартпайсың". Мұғалімнің мінез-құлқына, абыройсыздығына немесе балалардың нашар бағасына қатысты шағымдарын естігенде, біз ата-анамыз өзімізді кінәлі сезінеміз. Аналар мен әкелер баласымен сәйкестендіреді. Балалары сынға түскенде, олар онымен бірге "ақымақ мұғалімге" немесе мұғаліммен бірге "ақымақ лодырға" ашуланады. "Ақымақ тобық" бірден нысанаға түседі, бірақ ол жалқау болғандықтан емес, анасын қызартып жібергендіктен. Мұғалім өз ұлына айқайламау керек, бірақ оған көмектесу керек анасын емес, өз қамқорлығын пісірді. Бұл жағдайда өзіңізді қалай ұстауыңыз болашақта бала үшін жанжалдарды шешудің үлгісі болады. Өзіңіз үшін және ол үшін таңдаңыз: жанжал немесе проблеманы қажетсіз эмоцияларсыз талдау. "Неліктен мектеп жиналыстарына бару керек, мен оларға жаңа ештеңе естімеймін". Сонымен қатар, мұндай кездесулерге қатысу баланың өзі үшін мұғалім үшін маңызды емес. Бұл назар мен қамқорлық, оның "шамасын" сыныптастарына жететін "өлшеммен" салыстыруға болады. Отбасылары мұғалімнің мектепке жиналу туралы өтініштерін елемейтін балалар өздерін сүйіспеншіліктен айырылғандай сезінеді.
Сіздің педагог-психолог Занина Е.А







ПСИХОЛОГ РЕКОМЕНДУЕТ
Что нельзя говорить школьнику
По мнению педагогов и психологов, даже из самых лучших побуждений не стоит говорить школьнику некоторые фразы:
"Ты ведь можешь учиться по всем предметам на одни пятерки".
КОНЕЧНО, приятно похвалиться перед родственниками и знакомыми дочкой - круглой отличницей. Но задумайтесь: так ли важны вашему ребенку успехи абсолютно по всем предметам или ему приходится осуществлять ваши мечты. Часто, требуя хороших оценок, родители не замечают реальных успехов ребенка, его умений и способностей.
Кстати, круглые отличники часто не могут разобраться, какая область знаний для них действительно интересна и ценна. Ведь им приходится быть "на уровне" и по физике, и по литературе, и по биологии.
На самом деле, такая категоричная родительская требовательность мешает развить в ребенке умение грамотно распределять свои силы и время, ориентируясь на важность работы.
Для взрослых ведь не равнозначны мытье полов и подготовка доклада к совещанию на работе, хотя и то, и другое нужные дела! Так дайте возможность своему умному и замечательному отличнику самому решать, что для него нужнее: "5" и по истории, и по физике или "5" по истории, "4" по физике и баскетбольная секция по субботам.
"Все дети жалуются, что им скучно учиться, не стоит на это обращать внимания".
В САМОМ деле, энтузиазм первоклассника угасает уже на второй-третий год обучения. Что уж говорить о подростках. Причем нудить, что ему скучно, может и отличник, и троечник. Но закрывать на это глаза не стоит, а надо попытаться понять: почему скучно.
Может быть, слишком легкие задания и вашему гению пора переходить к высшей математике? Тогда прикупите различные "занимательные" математики, биологии, истории и прочую вспомогательную литературу, которая может простимулировать интерес к учебе.
Детское "мне скучно" может также означать и то, что не складываются отношения с учителями. И тогда вам придется выяснить, в чем состоит конфликт, и попытаться его решить.
"Быстро и хорошо сделать уроки просто невозможно".
ТАК думают многие родители и требуют от школьника сидеть за домашним заданием день и ночь. На самом деле чем дольше ребенок сидит за уроками, тем больше устает и тем меньше у него остается в голове.
Медики считают, что первоклассники должны тратить на домашние задания 1 час, второклашки - 1-1,5 часа. В третьем-четвертом классах на это должно уходить около 2-х часов, в пятом-шестом - 2-2,5, в седьмом - около 3-х, а в старших классах - около 4-х часов. Ученикам начальной школы надо делать перерыв каждые полчаса на 30 минут, старшеклассникам каждые 45 минут - на 15 мин.
Когда школьник занимается по ночам, это говорит не только о том, что он не умеет правильно распределять свое время. Но и о том, что вы его этому не научили. Кроме того, вечерний сон полезнее утреннего. Да-да, лучше встать на час раньше и почитать на свежую голову: этот час "покрывает" три вечерних, и утром информация усваивается лучше.
"Легкие задания делать необязательно, рутина ничему не научит".
ДЕЙСТВИТЕЛЬНО, если ребенок справляется без труда с заданиями, начинает казаться, что их выполнение - напрасная трата времени. И все же они должны быть сделаны. Как правило, это задания на закрепление материала, что немаловажно. Кроме того, решение "занудных примерчиков и простеньких упражнений" воспитывают усидчивость, вырабатывают настойчивость и терпение.
Поэтому не ограждайте дите от рутинных заданий, а учите справляться с ними. Объясните, что и вы, к примеру, моете посуду вовсе не потому, что это самое увлекательное на свете занятие. И помогите увидеть в скучном маленьком задании часть интересного большого.
"Пусть пропустит денек и не пойдет в школу, в жизни ему еще достанется".
КОГДА мамы и папы нынешних школьников сами были учениками, они и помыслить не могли, чтобы пропустить даже один урок без уважительной причины. Сейчас же не только медики и психологи, но и учителя более гибко относятся к этому понятию. И уважительной причиной может быть не только плохое самочувствие, но и переутомленность, и даже отпуск родителей.
Хотя и здесь нужна мера. Ведь чаще всего ребенок устает потому, что не соблюдает элементарный режим дня. Кладите его спать вовремя, следите, чтобы он не только чах над уроками, но и гулял на улице. Осторожно надо подходить и к вопросу с отпуском или выходным после праздника. Вы уверены, что ваш ребенок достаточно взрослый? И он поймет, что внеурочные выходные - это приятное исключение и не может стать правилом?
Если же подобными исключениями злоупотреблять, то ни к чему, кроме необязательности и безответственности, это не приведет.
"А ты, двоечник, не заставляй меня больше краснеть перед учителем".
МЫ РОДИТЕЛИ чувствуем себя виноватыми, когда слышим жалобы учителя на поведение, нестарание или плохие оценки детей. Мамы и папы идентифицируют себя со своим ребенком. И когда критикуют их чадо, злятся вместе с ним на "тупую училку" или на "бестолкового лодыря" вместе с учителем.
Под мишень тут же попадает "бестолковый лодырь", но не потому, что ленится, а потому, что заставил маму краснеть. Учитель распекал своего подопечного, а не маму, которой следует не кричать на родного сыночка, а помочь ему. То, как вы поведете себя в данной ситуации, будет моделью разрешения конфликтов для ребенка в будущем. Выбирайте для себя и для него: скандал или анализ проблемы без лишних эмоций.
"Зачем ходить на школьные собрания, все равно ничего нового я на них не услышу".
А МЕЖДУ тем ,посещение таких собраний для самого ребенка не менее важно, чем для учителя. Это внимание и забота, "величину" которых он может сравнить с "размером", достающимся его одноклассникам. Дети, чьи семьи игнорируют просьбы учителя собраться в школе, чувствуют себя словно обделенными в любви.
Ваш педагог- психолог Занина ЕА