Суицидтің алдын алу бойынша 9-11 сынып жасөспірімдерінің ата-аналарына арналған жадынама » КГУ "Гимназия №27"
Коммунальное государственное учреждение
"Гимназия №27"
Управления образования города Алматы
Телефон приемной:
+7(727) 2432630
Телефон бухгалтерии:
+7(727) 2493246
Напишите нам: eOtinish.kz
Версия
для слабовидящих
» » Суицидтің алдын алу бойынша 9-11 сынып жасөспірімдерінің ата-аналарына арналған жадынама
17
сентябрь
2024

Суицидтің алдын алу бойынша 9-11 сынып жасөспірімдерінің ата-аналарына арналған жадынама

Өз-өзіне қол жұмсау-өз өмірін қасақана, қасақана айыру, егер мәселе бірнеше ай бойы өзекті және шешілмеген болып қалса және сонымен бірге бала қоршаған ортаның ешқайсысымен жеке тәжірибелерімен бөліспесеорын алуы мүмкін. Сақ болыңыз! Өз-өзіне қол жұмсауды шешкен адамдар өз ниеттері туралы ешкімге айтпайды деген үкім, дұрыс емес Дабыл-барлық қарыздарды таратуға, жаулармен татуласуғазаттарын таратуға тырысу, әсіресе оған қажет емес екенін атап өту. Жоғарыда айтылғандардан басқабаланың суицидке дайындығының тағы бірнеше белгілері бар және олардың 1-2-сі пайда болған кезде ерекше назар аудару керек:  сүйікті іс-әрекеттерге қызығушылықты жоғалтубелсенділіктің төмендеуі, немқұрайлылық, еріксіздік;  өз келбетін елемеу, салақтық;  жеке өмірге деген құштарлықтың пайда болуы, жақын адамдардан алыстау; көңіл-күйдің күрт өзгеруі, сөздерге жеткіліксіз реакция, себепсіз көз жасы, баяу және аз сөйлейтін сөйлеу; оқу үлгерімінің кенеттен төмендеуі және алаңдаушылық;  мектептегі жаман мінез-құлық, сабаққа келмеу, тәртіпті бұзу;  тәуекелге және негізсіз және асығыс әрекеттерге бейімділік;  денсаулыққа қатысты проблемалар: тәбеттің төмендеуі, әл-ауқаттың нашарлауы, ұйқысыздық, ұйқыдағы қорқыныш;  заттармен немесе ақшамен немқұрайлы бөлісу, оларды беру;  істерді ретке келтіруге, қорытындылауға, болғанның бәрі үшін кешірім сұрауға ұмтылу;  өзін - өзі айыптау немесе керісінше-басқаларға байланысты тану;  әзілдер мен ирониялық сөздер немесе өлім тақырыбындағы философиялық ойлар. Өз өміріне қастандық жасайтын адамдардың көпшілігі - психикалық сау адамдар, шығармашылық дарынды адамдар, жай ғана қиын жағдайға тап болды. Баланы жалғыздықтан тек махаббатпен құтқаруға болады! Егер кәмелетке толмағанның өзіне-өзі қол жұмсауға бейімділігі байқалса, келесі кеңестер жағдайды өзгертуге көмектеседі. 1.    Жасөспірімді мұқият тыңдаңыз. Психикалық дағдарыс жағдайында бәрінен бұрын бізді тыңдауға дайын адам қажет. Сөздердің артындағы мәселені түсіну үшін бар күшіңізді салыңыз.  2.    Баланың ниеті мен сезімінің ауырлығын бағалаңыз. Егер ол өзіне-өзі қол жұмсаудың нақты жоспарына ие болса, онда бұл жоспарлар түсініксіз және белгісіз болғаннан гөрі жағдай өткір болады.  3.    Эмоционалды дағдарыстың тереңдігін бағалаңыз. Жасөспірім ауыр қиындықтарға тап болуы мүмкін, бірақ суицид туралы ойланбайды. Көбінесе жақында депрессияға ұшыраған адам кенеттен дүрбелең, тынымсыз әрекетті бастайды. Бұл мінез-құлық мазасыздыққа негіз бола алады.  4.    Барлығына, тіпті ең кішкентай шағымдар мен шағымдарға мұқият болыңыз. Айтылғандардың ешқайсысын назардан тыс қалдырмаңыз. Ол өз проблемаларын жасыру арқылы сезімдерге ерік бермеуі мүмкін, бірақ сонымен бірге терең депрессия жағдайында болуы мүмкін.  5.    Ол өзін-өзі өлтіру туралы ойлайтынын ақырын сұрауға тырысыңыз. Тәжірибе көрсеткендей, мұндай сұрақ сирек зиян келтіреді. Көбінесе жасөспірім өз мәселелерін ашық айту мүмкіндігіне қуанады. 

Егер сіз естісеңіз сөйлеуге тыйым салынады деп айтуды ұмытпаңыз "Мен бәрін жек көремін..."Мен бірдеңе болып жатқанын сеземін. Бұл туралы сөйлесейік" "мен сенің жасыңда болған кезде., ...иәсіз жай ғана бос сөз алып жүрсіз!»  "Бәрі үмітсіз және мағынасыз"            "Мен сені депрессияға ұшырағандай сезінемін. Кейде бәріміз осылай сезінеміз. Бізде қандай проблемалар бар, оларды қалай шешуге болатынын талқылайық".       "Сізден жаман адамдар туралы ойланыңыз" "Менсіз бәрі жақсы болар еді!»     "Сіз Мен үшінбіз үшін көп нәрсені білдіресіз. Мені сіздің көңіл-күйіңіз мазалайды. Бұл туралы сөйлесейік"      "Ақымақ сөздер айтпа. Басқа нәрсе туралы сөйлесейік.» "Сіз мені түсінбейсіз!"Маған өз сезімдеріңді айт. Мен сені шынымен түсінгім келеді "" Мен сені қайдан түсінемін!» "Мен қорқынышты әрекет жасадым"          "Мен сенің кінәлі екеніңді сеземін. Бұл туралы сөйлесейік "" Енді не қалайсың? Дереу таратыңыз!» "Мен ешқашан жетістікке жете алмаймын"      "Сіз қазір шаршауды, күштің жетіспеушілігін сезінесіз. Мұны қалай өзгерту керектігін талқылайық "" жұмыс істемейдідемек, мен тырыспадым!»

Келесі ережелерді сақтау маңызды: - сіз көмектесе алатындығыңызға сенімді болыңыз; - шыдамды болыңыз; - "барып жаса"деп адамды таң қалдыруға немесе қорқытуға тырыспаңыз; - оның мінез-құлық мотивтерін талдамаңыз: "сіз өзіңізді осылай сезінесіз, өйткені...»; - "сен өзіңді өлтіре алмайсың, өйткені...»; - сізге байланысты барлық нәрсені жасаңыз. Және, әрине, көмек алу үшін мамандарға хабарласыңыз!  Эмоционалды бұзылулардың белгілері:  
Аппетит жоғалту немесе импульсивті ашкөздік, ұйқысыздық немесе кем дегенде соңғы күндері ұйқышылдықтың жоғарылауы;  
Соматикалық ауруларға жиі шағымдар (іштің ауыруы, бас ауруы, тұрақты шаршау, жиі ұйқышылдық); Бұл оның сыртқы түріне ерекше немқұрайлы қарау;  
Жалғыздық, 
пайдасыздық, кінә немесе қайғы-қасіреттің тұрақты сезімі;  
Бұл әдеттегі ортада уақыт өткізгенде немесе бұрын рахат әкелетін жұмысты орындағанда скучно сезіну;
Қарым-қатынастан кетудостар мен отбасылардан оқшауланужалғызбасты адамға айналу;  
Орындалатын жұмыс сапасының төмендеуімен зейіннің бұзылуы;
Өлім туралы ойлауға батыру;
Болашақ жоспарлардың болмауы;  
Көбінесе ұсақ-түйек нәрселерден туындайтын кенеттен ашуланшақтық.  Жасөспірімдердегі депрессия белгілері  
Қайғылы көңіл-күй  
Скучно сезім  
Шаршау сезімі 
 Ұйқының бұзылуы  
Соматикалық шағымдар  
Тыныштық, 
мазасыздық 
Кішкентай нәрселерге назар аудару  
Шамадан тыс эмоционалдылық  
Тұйықталу  
Назар аудару  
Агрессивті мінез құлық  
Мойынсұнбау 


Памятка для родителей подростков 9-11 классов по профилактике суицида

Суицид - намеренное, умышленное лишение себя жизни, может иметь место, если проблема остается актуальной и нерешенной в течение нескольких месяцев и при этом ребенок ни с кем из своего окружения не делится личными переживаниями.

Будьте бдительны! Суждение, что люди, решившиеся на суицид, никому не говорят о своих намерениях, неверно тревожным сигналом является попытка раздать все долги, помириться с врагами, раздарить свои вещи, особенно с упоминанием о том, что они ему не понадобятся.

 Кроме перечисленных, выделяются еще несколько признаков готовности ребенка к суициду, и при появлении 1-2 из которых следует обратить особое внимание:

  •  утрата интереса к любимым занятиям, снижение активности, апатия, безволие;
  • пренебрежение собственным видом, неряшливость;
  • появление тяги к уединению, отдаление от близких людей;
  • резкие перепады настроения, неадекватная реакция на слова, беспричинные слезы, медленная и маловыразительная речь;
  • внезапное снижение успеваемости и рассеянность;
  • плохое поведение в школе, прогулы, нарушения дисциплины;
  • склонность к риску и неоправданным и опрометчивым поступкам;
  • проблемы со здоровьем: потеря аппетита, плохое самочувствие, бессонница, кошмары во сне;
  • безразличное расставание с вещами или деньгами, раздаривание их;
  • стремление привести дела в порядок, подвести итоги, просить прощение за все, что было;
  • самообвинения или наоборот - признание в зависимости от других;
  • шутки и иронические высказывания либо философские размышления на тему смерти.

Большинство людей покушающихся на свою жизнь - психически здоровые люди, творчески одаренные личности, просто оказавшиеся в сложной ситуации. Спасти ребенка от одиночества можно только любовью!

Если замечена склонность несовершеннолетнего к суициду, следующие советы помогут изменить ситуацию.

  1. Внимательно выслушайте подростка. В состоянии душевного кризиса любому из нас, прежде всего, необходим кто-нибудь, кто готов нас выслушать. Приложите все усилия, чтобы понять проблему, скрытую за словами.
  2. Оцените серьезность намерений и чувств ребенка. Если он или она уже имеют конкретный план суицида, ситуация более острая, чем если эти планы расплывчаты и неопределенны.
  3. Оцените глубину эмоционального кризиса. Подросток может испытывать серьезные трудности, но при этом не помышлять о самоубийстве. Часто человек, недавно находившийся в состоянии депрессии, вдруг начинает бурную, неустанную деятельность. Такое поведение также может служить основанием для тревоги.
  4. Внимательно отнеситесь ко всем, даже самым незначительным обидам и жалобам. Не пренебрегайте ничем из сказанного. Он или она могут и не давать воли чувствам, скрывая свои проблемы, но в то же время находиться в состоянии глубокой депрессии.
  5. Постарайтесь аккуратно спросить, не думают ли он или она о самоубийстве. Опыт показывает, что такой вопрос редко приносит вред. Часто подросток бывает рад возможности открыто высказать свои проблемы.







Если Вы слышите

Обязательно скажите

Запрещено говорить

«Ненавижу всех...»

«Чувствую, что что-то происходит. Давай поговорим об этом»

«Когда я был в твоем возрасте., ...да ты просто несешь чушь!»


  «Все безнадежно и бессмысленно»        


«Чувствую, что ты подавлен. Иногда мы все так чувствуем себя. Давай обсудим, какие у нас проблемы, как их можно разрешить».   

«Подумай о тех, кому хуже, чем тебе»


«Всем было бы лучше без меня!»


«Ты много значишь для меня, для нас. Меня беспокоит твое настроение. Поговорим об этом» 


«Не говори глупостей. Поговорим о другом.»


«Вы не понимаете меня!»

«Расскажи мне, что ты чувствуешь. Я действительно хочу тебя понять»

«Где уж мне тебя понять!»

«Я совершил ужасный поступок»     


«Я чувствую, что ты ощущаешь себя виноватым. Давай поговорим об этом»

«И что ты теперь хочешь? Выкладывай немедленно!»


«У меня никогда ничего не получается»  


«Ты сейчас ощущаешь усталость, недостаток сил. Давай обсудим, как это изменить»     

«Не получается - значит, не старался!»



Важно соблюдать следующие правила:

- будьте уверены, что вы в состоянии помочь;

- будьте терпеливы;

- не старайтесь шокировать или угрожать человеку, говоря «пойди и сделай это»;

- не анализируйте его поведенческие мотивы, говоря: «Ты так чувствуешь себя, потому, что...»;

- не спорьте и не старайтесь образумить подростка, говоря: «Ты не можешь убить себя, потому что...»;

- делайте все от вас зависящее.

И, конечно же, обращайтесь к специалистам за помощью!


Признаками эмоциональных нарушений являются:

  • Потеря аппетита или импульсивное обжорство, бессонница или повышенная сонливость в течение, по крайней мере, последних дней;
  • Частые жалобы на соматические недомогания (на боли в животе, головные боли, постоянную усталость, частую сонливость);
  • Необычно пренебрежительное отношение к своему внешнему виду;
  • Постоянное чувство одиночества, бесполезности, вины или грусти;
  • Ощущение скуки при проведении времени в привычном окружении или выполнении работы, которая раньше приносила удовольствие;
  • Уход от контактов, изоляция от друзей и семьи, превращение в человека-одиночку;
  • Нарушение внимания со снижением качества выполняемой работы;
  • Погруженность в размышления о смерти;
  •      Отсутствие планов на будущее;
  • Внезапные приступы гнева, зачастую возникающие из-за мелочей.

Признаки депрессии у подростков

  •      Печальное настроение
  •      Чувство скуки
  •      Чувство усталости
  •      Нарушение сна
  •      Соматические жалобы
  •      Неусидчивость, беспокойство
  •      Фиксация внимания на мелочах
  •      Чрезмерная эмоциональность
  •      Замкнутость
  •      Рассеянность внимания
  •      Агрессивное поведение
  •      Непослушание


Прокомментировать
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив